1111 Maxime - Instruire activă

Cuvant Inainte

Categorii aforisme

[a-c][d-m][n-s][t-v][supplementum]

 

  • Copilul trebuie să lucreze; ochii, vocea şi mişcările să fie veşnic ocupate. La o parte deci cu citirile leneşe şi cu lungi citiri papagaliceşti. La o parte clasele somnoroase şi pe jumătate moarte, în care un dascăl ce nu iese din tipic dictează sau îşi expune ştiinţa unor bieţi osândiţi care se mulţumesc a îndura cu plictiseală nişte lecţii monotone.
H. Pestalozzi
  • Eu nu instruiesc, eu ţin în stare de trezie.
    Villier de l’Isle Adam
  • Să nu-i educăm pe copiii noştri pentru lumea de azi; această lume nu va mai exista când ei vor fi mari şi nimic nu ne permite să ştim cum va fi lumea lor. Atunci, să-i învăţăm să se adapteze.
    Maria Montessori
  • Formarea elevului trebuie să urmeze cei 4 “self”: - self activity – activitate spontană; - self reliance – încredere în puterile proprii; - self help – a se ajuta singur; - self control – stăpânire de sine.
  • Crezul instruirii active - Ce aud, uit. - Ce aud şi văd, îmi amintesc puţin. - Ce aud, văd şi întreb sau discut cu cineva, încep să înţeleg. - Ce aud, văd, discut şi fac, îmi însuşesc şi mă deprind. - Ce predau altuia, învăţ. - Ceea ce pun în practică, mă transformă.
  • Caracterul însă al unei şcoli bune e ca elevul să înveţe în ea mai mult decât i se predă, mai mult decât ştie însuşi profesorul. Odată interesul inteligenţei trezit pentru obiecte, odată simţurile şi judecata deprinse la observaţie, elevul ajunge prin proprie gândire la rezultatele care nu stau în carte.
    Mihai Eminescu
  • Învăţământul trebuie să aibă calităţile vieţii, adică să fie activ – să trezească interesul pe care îl trezeşte viaţa.
    George Vâlsan
  • n şcoală se serveşte totul, dar meniul ţi-l faci singur.
    Paul Bran
  • Şcoala trebuie să-i dea voie elevului să fie el însuşi.
  • A fi modern mereu înseamnă a te face înţeles.
  • Copilul nu se instruieşte decât dacă are o problemă de rezolvat.